Vaše práce zaplní velkou část vašeho života a jediný způsob, jak být opravdu spokojený, je dělat to, co věříte, že je velké dílo. A jediný způsob, jak dělat velké dílo, je milovat to, co děláte. Pokud jste to ještě nenašli, hledejte dál. Neusazujte se. Stejně jako u všech srdečních záležitostí, poznáte to, až to najdete. A stejně jako u všech velkých vztahů, s plynoucími roky je to lepší a lepší. Takže hledejte do té doby, dokud to nenajdete. Neusazujte se. [Steve Jobs]
* * *
Můj vztah k umění ve mně klíčil od malička, ale k fotografování jsem se dostala až později. Jako malá holka jsem se věnovala malování a kresbě, ráda jsem chodila po výstavách a ležela v knížkách věnovaných výtvarnému umění. Učila jsem se dívat se na svět "trochu jinak" a tento pohled zachytit, přenést na papír či plátno. I když s dospíváním přišly jiné zájmy, svět "krásna" a umění ze srdce nevymizel.
Ke svému koníčku jsem se vrátila v trochu jiné podobě, po založení rodiny, v době očekávání prvního potomka. Od tužky a gumy, palety a štětců jsem přešla k filmkům 6x6 a dvouoké zrcadlovce Yashica, prožila jsem si svá léta s temnou komorou v malé koupelně. Dodnes na tyto začátky ráda vzpomínám.
S nástupem digitalizace přišel malý, z dnešního hlediska úsměvný kompaktík. Na rodinné foto nějaký čas stačil, ale rychlý rozvoj této techniky mne brzy umožnil přesedlat o třídu výše, na kvalitní ultrazoom. Na něm jsem se během tří let naučila na vlastní rodině i dětech svých známých ateliérovou i exteriérovou fotografii, práci se světlem, různé fotografické techniky, zpracování digitální fotografie atd.
V roce 2009 jsem se rozhodla dál naplňovat svůj sen, přešla jsem na digitální zrcadlovku a poté, co jsem se dovybavila potřebnou technikou a rekvizitami, začala jsem provozovat fotoateliér jako živnost.
Při focení, na nových zakázkách nejedu v zaběhnutých kolejích a nekopíruji stále do kola, co jednou uspělo. Neustále hledám nové postupy, jak fotografovaný objekt nebo scénu zachytit zajímavěji a precizněji. Každou zakázku pojímám individuálně, vnímám ji jako výzvu, příležitost se posunout zase o kousek dál a tím i zákazníkům předat více, než očekávali.
Věřím, že nejlepší reklamou fotoateliéru jsou kvalitní fotografie a spokojenost zákazníků. Snažím se tím při své práci řídit.